2007. december 20., csütörtök

Karácsonyi narancsos szejtánszelet (vegán)


Ahogy közeledik a Szenteste, és Férj pedig továbbra is hajnaltól késő estig dolgozik, nekem pedig egyre kilátástalanabbak az időlehetőségeim, folyamatosan csökkentem a kitűzött megvalósításra váró kaják számát.:-))) Hááát, nagyon kíváncsi vagyok magamra, mi kerül a végén megvalósításra....:-)

Íme az egyik kitűzött cél, a narancsos szejtánszelet receptje, amit egy olasz vegán honlapról vettem (a fotón sütőtökös lasagne-val látható).

Ünnepi narancsos szejtánszelet

Hozzávalók (4 főre):
500 g natúr szejtán-szelet
1 kg narancs
1 ek. nádcukor
teljes kiőrlésű liszt, só
extra szűz olívaolaj

Vágjuk le csíkokban a narancs héját ügyelve arra, hogy a fehér részeket meghagyjuk, mert az nagyon keserű. Kevés olajon pirítsuk meg kicsit a levágott héjcsíkokat hozzáadva a cukrot, és öntsünk rá annyi vizet, hogy elegendően ellepje.

Addig főzzük lassú tűzön, amíg a héjdarabok szinte karamellizálódnak. Közben pirítsuk meg az előzőleg nagyobb szeletekre vágott és lisztbe forgatott szejtánt. Miután megpirult, adjuk hozzá a narancslevet, és pároljuk azzal együtt néhány percig.

Amikor a szejtán némiképp magába szívta a narancslevet, tálaljuk a szeletekre helyezett karamellizált narancshéjdarabokkal.

Köretként lenne hozzá a menümben megjelölt indián zöldségpuffancs + az eredeti menü lencse- és zöldsalátát is javasol hozzá, de már látom, hogy nem lesz időm rá, így a sütőtökös lasagnet fogjuk enni hozzá, meg szerintem magunknak valami zöldet próbálok összedobni hozzá....

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...