2009. október 7., szerda

Krumplis rakott karfiol



Ezzel a recepttel történelmet írtunk, kérem!:-) Olyan finom ebéd-vacsora kerekedett belőle, hogy családunk mind a négy tagja rendkívül lelkesen falatozta. A Kicsi pl. ebédre-uzsonnára-vacsorára is ezt kérte.:-) A történelmi része pedig abban rejlett, hogy a Nagy, karfiolt eddig még csak max. krémlevesként evett, egészben sose. Most viszont egy nagy tányérral bevágott belőle észrevétlenül! Utána mondtam is neki, milyen ügyes volt, hogy ennyi karfiolt evett, majd felháborodva közölte "Ééén?! Ugyan nem! Mikor ettem volna?":-)))
Köszönet a receptért - amin egy picit változtattam az itthoni alapanyagok szerint - Reninek!

Krumplis rakott karfiol
Hozzávalók (4 főre):
kb. 1-1,5 kg krumpli
1 közepes karfiol
vegamix
(fűszer)só
2 ek. (teljes kiőrlésű) rizsliszt
egy csipet kurkuma
élesztőpehely (elhagyható, de egészséges)
olívaolaj
víz (a karfiol főzővize)

A krumplit megfőzzük, a rózsáira szedett karfiolt vegamixes, enyhén sós vízben megpároljuk. Olajjal kikenünk egy tűzálló tálat, belekarikázzuk egy rétegben a krumpli egy részét, majd rá karfiol, fűszersó, és így tovább, míg végül a tetejére krumpli kerül.
A rizslisztet megpirítjuk szárazon, és lassan felöntjük vízzel, sózzuk, beletesszük a kurkumát. Jó sok vízzel öntsük fel, mert én pl. először 3 ek. rizsliszthez használtam kb. 4 dl vizet és túl sűrű, ergó túl kevés lett az öntet. Úgy jó, ha hígabb lesz, és leöntve a rakottast mindenhova jut. Legalábbis mi így szeretjük.:)
Sütőbe tesszük 180-200 fokra kb. 25 percre. Amikor kisült, megszórjuk élesztőpehellyel (én ezt most kihagytam, mert nem annyira szeretjük...)

2 megjegyzés:

  1. Az általam alkalmazott verzió, de az már tényleg az átverés kategória: krumplipürében a krumpli kb 1/3-át főtt, szintén pürésített karfiollal helyettesíteni, és az egészet egyben kikavarni. Senki észre nem veszi, még a legelvetemültebb karfiol-utálók is élvezettel tolják be gyanútlanul... Még a szagára se panaszkodnak.
    Nagyon szenya vagyok?
    Persze, most hogy nektek így bejött a karfiol, ebben a formában már nem érdekes, de másnak még jól jöhet a trükk ;-)

    VálaszTörlés
  2. Dobesa!
    A különféle ízesítésű krumplipürékről már többször olvastam, de valahogy nálam még nem fordult elő. Pedig jó ötlet ez a karfiolos is!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...