2009. szeptember 30., szerda

Őszi müzli reggelire - VEGÉTHÓ 1.


Mostanság rendeltem egy új német gabonareggelis könyvet, melyben az év 365 napjára található egy-egy gabonapelyhes megoldás. Nagyon változatosak, amit talán előzetesen jelez a receptek száma is:-) Minden hónap elején van egy összefoglaló a havi szezonális gyümölcsökről, amiket aztán variál a szerző hihetetlen ötletességgel.
Az összes recept viszont nyers gyakorlatilag, mert a gabonapelyhek csak éjszakai áztatásra kerülnek, a megfőzésük elmarad. Így ismét előkerült bennem az a kérdés, hogy nyersen, vagy főve együk a gabonapelyheket? Bevallom, volt amikor nyers müzliket is ettem, de néhány éve áttértem a megfőzésükre, és így nekem sokkal jobban esik, illetve a gyerekek is szívesebben eszik.
Nálatok mi a helyzet e téren gabonapehely ügyben?

Ez a müzli finomra sikeredett, bár a Nagy gyümölcs nélkül ette, mint bármit, a Kicsi viszont imádja a szőlőt, úgyhogy lelkesen kanalazta.:-)

A recept nyomtatható változata

Őszi müzli
Hozzávalók (2 főre):
2 alma
3 őszibarack
szilva
szőlő
50 g mazsola
0,5 citrom leve
1 mk. hidegen sajtolt napraforgóolaj
2 ek. darált napraforgómag
40 g búzapehely, vagy zabpehely
1 ek. zabkorpa
2 ek. méz
víz + rizstej a főzéshez
1 mk. őrölt fahéj
1 ek. őrölt virágpor (elhagyható)

A búzapelyhet beáztatjuk éjszakára. Reggel felöntjük felesben annyi rizstejjel + vízzel, hogy kb. 1,5-2-szeres mennyiségben lepje el, és puhára főzzük, szükség esetén közben még a folyadékot pótoljuk. Amikor elkészült, hozzáadjuk a többi összetevőt. Az almát reszeljük, a barackot, szilvát felvágjuk és belekeverjük, a szőlővel díszítjük.

Forrás: Elixír szakácskönyv

7 megjegyzés:

  1. Szia! Sokáig én is "nyersen" ettem, de nagyon sok helyen olvastam, hogy a zabpehely sajnos már nem nyers:( Így azóta hideg időben főzöm, meleg időben mézzel pirítom.

    VálaszTörlés
  2. Szétnéztem nálad és nagyon jó reggeli kása ötleteket találtam. Gyakran eszem zabkását (néha nem csak reggelire) és néha én is megunom. De most megihlettél.

    VálaszTörlés
  3. Ja, és én mindig megfőzöm csak vizben, nyersen nem jön be annyira és általában tejben főzve sem.

    VálaszTörlés
  4. Dióban pirítva? Hm, ez is jól hangzik!:-) És olyankor nem teszel hozzá semmilyen folyadékot?

    Ágianyu!
    Örülök, ha találtál nálam inspirációt!:-) A kásáknál egyébként tényleg kifogyhatatlan a variálási lehetőségek sora! Én amúgy ált. fele víz-fele rizstej arányban szoktma megfőzni, úgy nekem finomabb, mint csak vízben, de nem túl édes, mintha csak rizstejben lenne főzve.

    VálaszTörlés
  5. Én is főzöm. A sütibe téve viszont nyersen megy, ott a lében párolódik a sütés közben.

    VálaszTörlés
  6. Reni!
    Mindenképp a főzés kezd nyerni!:-)

    VálaszTörlés
  7. Éjszakára beáztatom, reggel a gyümölcsöt párolom és a végén picit átmelegítem a gabonát is. Azért ezalatt az egy perc alatt nem fő meg, de jobban szeretem melegen, mint csak áztatva.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...