2009. augusztus 7., péntek

Sárgabarackos piskótatorta

Jövök-megyek a gyerekekkel mostanában, sokat vagyunk a kertben is amíg lehet, így a blogolás-főzés nem nagyon van mostanság előtérben... Nagyon egyszerű, megszokott, hétköznapi kajákat főzök csak, amikből a Nagy többnyire semmit, a Kicsi 10 hónapos viszont szinte bármit megeszik.:-) A kreatívkodás a hétvégi vendégségek sütijeiben nyilvánul meg leginkább, ezért ismét többségben az édességek, bocs!:-)

Ez a süti azonban valójában nem az én kreativitásomat dícséri, max. csak annyiban, hogy összegyúrtam egy receptté három blogkollegina ötleteit: Kata sokszor letesztelt
piskótáját, Vera cseresznyés piskótájának fahéjas cukrozását, és Dulmina sárgabarackos-feketeribizlis pitéjét.
Az összeállítás kb. 20 perc, a sütés plusz kb. 25 perc, így összességében kiváló gyors recept sietős hétvégékre. Én legutóbb grillezésre vittem a hamis tiramisúval együtt, és nagyon ízlett mindenkinek!:-)
Sárgabarackos piskóta
Hozzávalók (egy 26 cm-es piteformához):
A tej- és tojásmentes piskótához (
aki vékonyabb tésztát szeretne, vehet fél adag piskótát is)
250 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
100 g nádcukor
1 cs. foszfátmentes borkő sütőpor
1 mk. szódabikarbóna
1/2 citrom héja
1/2 citrom leve
1 tk. vaníliakivonat, vagy 1 cs. vaníliás cukor
6 ek. olaj
kb. 250 ml víz (nem túl folyós piskótatésztát kell kapni)
kb. 500 g sárgabarack
kb. 3-4 ek. fahéjas cukor a süti tetejére
Összekeverjük a száraz hozzávalókat, majd hozzáadjuk az olajat, vizet, legvégül a citromlevet. Kizsírozott (nálam ált. pálmazsír), kilisztezett formába öntjük, kirakjuk a felezett-magozott barackokkal, megszórjuk a fahéjas cukorral (ha vendégségbe viszem, ált. több cukrot teszek rá kevés fahéjjal, khmkhm...), és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt készre sütjük.

7 megjegyzés:

  1. Jó könnyű-levegősnek látszik a tésztája így a kép alapján.

    (van nyárvégi menü :)

    VálaszTörlés
  2. Reni!
    Tényleg nagyon könnyű a tésztája, ez egy szuper reform piskóta recept, már kb. 10-szer megsütöttem az utóbbi hónapokban!:)
    Köszi a menüt!:-)

    VálaszTörlés
  3. Csak pár napja találtam rá erre a receptre, de tényleg szuper, nagyon könnyű a tészta, ezerszer jobb, mint a korábbi tojásos piskótáim! Már a harmadik gyümölccsel készítem, mindenkinek csak ajánlani tudom, aki szintén most vetődik erre :-).
    Zsófi

    VálaszTörlés
  4. Köszi Zsófi a visszajelzést! Pont a napokban kaptam mailben erről a sütiről jelzést, hogy elég kesernyésre sikerült a végeredmény, de nekem még sosem lett olyan. Mindketten a sütőporra tippeltünk, gondolom, valóban azzal lehetett ott a gond...

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Ez még mindig a legjobb sárgabarckos piskóta evör :)!
    Minden szezonban megsütöm, idén egyenlőre másodszor, köszi!
    Üdv, Zsófi

    VálaszTörlés
  6. Koszonom a receptet,isteni lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlett! 😊 Én pedig köszönöm, hogy újra eszembe juttattad a receptet, pont gondolkodtam rajta mit kezdjek a fagyasztóban tavalyról megmaradt sárgabarackkal 🤗

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...