2009. július 28., kedd

Olasz kenyérsaláta

Szeretem Dolce Vita receptjeit, a jó kis mediterrán kreációit!:-) A nyaralásra menet magammal vittem a Nők Lapja Konyhája júliusi számát, amelyben egy nagyon jó kis összeállítása olvasható mediterrán receptekkel. Ez az olasz tésztasaláta is abban szerepel, melynek eredeti neve "panzanella" és eredetileg azt a célt szolgálta, hogy a megmaradt száraz kenyér újrahasznosuljon a takarékosság jegyében.
Jól behűtve tényleg nagyon finom lett, bár az egyik legsarkalatosabb összetevője a friss bazsalikom sajnos nem állt rendelkezésemre. Ahelyett szárított Provance - fűszerkeveréket használtam.
A Nagy kíváncsian rákérdezett mi is ez, de megkóstolni nem volt hajlandó... Ezzel szemben a 10 hónapos lelkesen eszegette a fűszeres kenyérdarabkákat és a nyers zöldséget!:-)
Kiváló vacsora meleg nyárestékre, de én a következő grillezés egyik köretének is gondoltam.

A recept nyomtatható változata
Olasz kenyérsaláta
Hozzávalók (4 főre):
250 g jó minőségű, száraz kenyér (eredetileg DV fehéret ír, én félbarnával csináltam)
5 érett paradicsom
2 fej lilahagyma
fél kígyóuborka
1 kis gerezd fokhagyma
1 csokor friss bazsalikom
extra szűz olívaolaj
fehérborecet (nálam kis citromlé)
só, bors

A kenyeret felkockázzuk a paradicsommal és uborkával együtt. Összekeverjük az alapanyagokat, meglocsoljuk bőségesen az olívaolajjal és egy kis borecettel (citromlével). Hozzáadjuk a felszeletelt hagymát, a fokhagymát, az összetépkedett bazsalikomot, sózzuk, borsozzuk, és pár órát hagyjuk állni a hűtőben.

1 megjegyzés:

  1. Húha ez mennyire ismerős. A kicsi boldogan falatozik, míg a nagy csak kételkedve fintorog és megkóstolás nélkül kijelenti: nem szeretem, nem finom.
    Szerencsére, ha sikerül eljutnunk a megkostolásig, jobbára mégiscsak eszik. ;)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...