2009. március 13., péntek

Szejtáncombok panírban

A szejtáncomb jött, látott, és fergeteges erővel győzött nálunk is!:-) A receptet eredetileg Katánál találtam és nagy köszönet érte! A 3 évesem már az elkészítésnél is nagyon igyekezett, de mikor elkészült, hihetetlen lelkesedéssel esett neki, és végül kerek három teljes darabot bevágott! (nem is annyira zárójelben jegyzem meg, hogy az utóbbi hetekben nagyon jól alakul az étvágya, már többször saját kérésre a nyersekbe is belekóstolt, ami korábban szinte elképzelhetetlen volt nála! Jó, most a főzelékek kerültek igen csak háttérbe, de ne akarjunk ugye egyszerre mindent...
A mai menüje pl.:
reggel bevágott egy nagy adag kókuszos-meggyes köleskását, aztán tízóraira banánt, ebédre még ezeknek a szejtáncomboknak a maradékát, uzsonnára vegapástétomos kenyér + szójajoghurt, vacsira tofus pizza rizstejes vaníliapudinggal. Teljesen elégedett voltam!:-))
Kiváló a szejtánpor ilyen jellegű fűszerezése, plusz az ötlet, miszerint keverjünk olajat is a porba a vizezés előtt! Nagyon kellemes lett az állaga, nem rágós egyáltalán, ahogy pedig a szejtán viselkedik gyakran. Be is indult a fantáziám, hogy szuper alapot adhat ebben formában pl. szejtán-medalion készítéséhez is valamilyen mártással.
És noha Férj korábban nem túlzottan rajongott a szejtánért, ez a variáció nála is ütős volt! Szóval, íme egy kiváló fehérjeforrás abszolút gyerekkompatibilis változatban!
Mi most krumplikrokettel ettük.
U.i.: egy hibát talán mégis elkövettem, miszerint túl sok bio ketchupos mázat kentem rá, így kissé túlázott, és a panírkéreg nem lett olyan ropogós.
Már Fruzsi is elkészítette ITT!
Szejtáncombok panírban
Hozzávalók (kb. 3-4 főre):
1 csésze = 250 ml
A hamis combokhoz:
1 + 1/4 szejtánpor (búzasikér)
1/8 csésze Alnatura - DM bio zöldséglevespor
1/8 csésze natúr vegamix
1/2 tk. hagymapor (nekem nem volt, de nem volt vészes a hiánya)
1/2 tk. fokhagymapor
1 tk piros paprika
2 ek olaj
1 csésze víz
Panírhoz:
1 csésze növényi tej
2 ek. olaj
1 ek őrölt lenmag
1 tk. citromlé
1/2 tk. fokhagymapor
1/2 tk. hagymapor
1/2 tk. piros paprika
1/2 tk. tengeri só
1 + 1/3 csésze élesztőmentes zsemlemorzsa
A kenegetős mázhoz:
1 csésze bio ketchup
1/2 csésze bio növényi margarin
8-10 rövidebb bambusznyárs
Először beáztatjuk vízbe a bambusznyársakat.
A szejtánporhoz hozzákeverjük az összes többi hozzávalót, majd végül a vizet. Jól formázható, szét nem eső anyagot kell kapnunk, amit egyszer-kétszer átgyúrunk, mint a kenyértésztát és félretesszük pihenni.
A panírozáshoz a zsemlemorzsába keverjük a fűszereket. A szejtánmasszából kis comb alakú vegahusikat formázunk, amiket felhúzunk a nyársakra.
Közben a sütőt előmelegítjük 200 fokra.
A szejtáncombokat először a növényi tejbe mártjuk, majd a fűszeres panírba. Amikor az összes kész, még egyszer megismételjük a két műveletet. Betesszük 20-25 percre az előmelegített sütőbe. Majd kivesszük és megkenjük őket a felolvasztott margarinnal elkevert ketchuppal. Vissza még 5 percre a sütőbe, és kész is!

2 megjegyzés:

  1. Jó ötlet, már Katánál is megcsodáltam.
    Időben mennyi az elkészítése?

    Én még sosem vettem szejtánport (lisztből készítem a "húst"), nem is tudom, hogy árulnak-e Szegeden?
    Gondolom ehhez inkább a por lenne jó, mert a házi szejtán túl darabos.

    VálaszTörlés
  2. Reni!
    Sütéssel együtt kb. 1-1 és negyed óra. Igen, szerintem a por a jó hozzá, bár én meg igazából házi szejtánt nem ettem még sose.:-) Szejtánport én már CBA-ban is vettem (búzasikér van a csomagoláson), és Szegeden is van tutira!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...