2009. január 4., vasárnap

Gesztenyés keksztekercs - sütés nélkül (vegán)

Ez a keksztekercs ugyancsak nagy sikert aratott minden fronton Karácsonykor, mely magába foglalja drága elsőszülött gyermekem is, aki szintúgy lelkesen majszolgatta!:-) Nekem kicsit töménynek tűnt a nem kis mennyiségű margarin miatt (meg azt már le sem merem írni, hogy kissé édesnek találtam ismét:-)), de ezt megint csak én gondoltam így egyedül, a többiek csak úgy falták. Egyszerű az elkészítése is, csak arra figyeljünk, hogy tálalás előtt valóban kell neki legalább 2-3 óra a hűtőben! A feltekerés nekem nem sikeredett olyan szépen, mert eléggé töredezett, de a behűtés után már viszonylag jól szeletelhető. A karobmázat lecseréltem igazi csokimázra.

Gesztenyés keksztekercsHozzávalók:
Tészta
250 g cukormentes keksz
180 g bio növényi margarin
100 g nádporcukor
1 ek. kókuszreszelék
2 kk. karobpor (én kakaót használtam)

Krém250 g bio, cukrozatlan gesztenyepüré
120 g bio növényi margarin
100 g nádporcukor
1 kk. kókuszreszelék

Tetejére100 g karobmáz (nálam 100 g 70%-os étcsoki felolvasztva)

A kekszet ledaráljuk, majd a margarinnal, a porcukorral, a kókuszreszelékkel és a karobporral nyújtható tésztává gyúrjuk. A krémhez valókat habosra keverjük. Két fólia között kinyújtjuk a tésztát, és megkenjük a gesztenyés krémmel. Feltekerjük, és 2-3 órára a hűtőbe tesszük pihenni. (Karob)csokoládét olvasztunk, és bevonjuk vele a hideg tekercs tetejét, majd ismét hűtőbe tesszük. Tálalás előtt szeleteljük.
Forrás: Napfényes Alapítvány: Sütemények

8 megjegyzés:

  1. Ezt biztosan megcsinálom! Te milyen kekszet használtál??

    VálaszTörlés
  2. Kata!
    Hát, a keksz témájában történt némi csalás, mert Férj ment karácsony előtt nagybevásárolni, és ő nem talált megfelelőt, így vett egy halom háztartási kekszet, és azt használtam fel... Teljes kiőrlésűből nem tudom mi a felhozatal, de pl. a Detki Háztartási keksznek van cukormentes verziója. Tartósítós + fehér lisztes, de vegán...

    VálaszTörlés
  3. Hűde fincsi lenne,ha a gesztenyepüré helyett vmi más lenne benne.Van ötleted:):):)?

    VálaszTörlés
  4. Marcipán!
    Nem szeretitek a gesztenyepürét?:-) Elsőre vmi vaníliás krém jutott eszembe, pl. vaníliapuding nagyon keményre főzve (sok keményítővel), de lehet, az nem lenne elég kemény még úgy sem a feltekeréshez, és kifolyna... (vagy mégsem?). A Mindmegette-n nézelődtem kicsit, és ott mindegyik keksztekercs töltelékét rengeteg cukor + vaj + vmi más adta, amiből a más volt pl. 1 cs. kókuszreszelék, vagy nutella (karobella), esetleg meggyes krém.

    VálaszTörlés
  5. Köszi!Marcipán szereti a gesztenyét,csak a Mamija nem:(Most vezette a ki a kineziológus a búzaliszt és tejtermékeallergiánkat,még 4 nap,és aztán belevágunk,mert nem találtam más kekszet,csak búzaliszteset:)Mi újság Nálatok allergiaügyben?Nagyezsda tudott vmit segíteni?

    VálaszTörlés
  6. MArcipán mami!:-)
    Hú, búzaliszt + tejtermék együtt?! Na jó, igaz, jut eszembe, kineziológus nekünk is kihozta a búzalisztet + élesztőt + gabonákat + tejterméket .... De ha most ebbe is belemennék, már ne is együnk gyakorlatilag... Allergiaügyben sajnos gyakorlatilag SEMMI, ill. alig változás, holnap megyünk megint, belefáradt elkeseredéssel kezdünk viszonyulni akérdéshez... Már érlelem magamban az újabb bejegyzést a témában, majd vmikor közzé is teszem, talán:-)

    VálaszTörlés
  7. Hú,jó sok mindent kihozott a kinez.Én anno végigcsináltam egy másfél éves extra kandidadiétát,aztán még a kineziológus diétáját is,de azért egy felnőttnek sokkal könnyebb,mint egy gyereknek.Ráadásul a kisfiad nem is eszik túl jól. Marci szerencsére mindenevő.Én még ilyet nem is láttam.Azt eszik,amit eléteszek.és a mennyiség sem semmi.Sztem többet eszik,mint én.Úgyhogy nem volt túl nehéz a diéta,és most már csak a fémeket kell kivezetni,és akkor oké.Remélem majd a bőre is helyrejön,mert most olyan,mint aki kamaszodik:)Sok kitartást Nektek!Remélhetőleg Minimanóval nem lesznek ilyen problémák!

    VálaszTörlés
  8. Marcipán Mami!
    Ma voltunk megint a Torbenkovánál, ilyenkor mindig egy kicsit lelkesebb vagyok megint, és némi pozitív változást vélek mégis csak felfedezni... Nagyon irigyellek, hogy ilyen jóevő a fiad, én most Eszti bébiben bízom, remélhetőleg vele másként lesz....!:-) Amúgy az allergiát illetően nála szerintem nem lesz olyan gázos a dolog, az oltásokra már közvetlenül előtte kap kivezetést, + még nem engedtem beadatni neki a 2 hónapost sem, szeretnénk 4 hónap csúszást kidolgozni magunknak... Meglátjuk mit szól majd hozzá a gyerekorvos, most egyelőre 2 hónapot már sikerült.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...