2008. december 20., szombat

Napraforgós mogyorórudak (vegán)

Tény és való, hogy idén jóval kevesebbet sütögettem az adventi időszakban, mint tavaly, de talán mentségemre szóljon, hogy a 3 hós Picurka, a 3 éves Nagyfiú, és a szó szerint éjjel-nappal dolgozó Férj mellett kevesebb volt rá a kapacitás...:-( Mondjuk azért készült már eddig is 4-féle aprósüti, és rendre mind el is fogyott, úgyhogy kezdhetem is elölről.:-) A receptjével viszont nem voltam elégedett mindegyiknek, ezért nem is írtam annyira róluk.

Ez a mogyorós rúd nem túl szép sajna, mert Picúrkával az egyik kezemben kentem rá a csokit, úgyhogy bocsi a fotóért!:-)

Az íze kellemesen édes (azaz nem túl édes, ami nálam fő szempont mostanság!), viszont kissé dominánsan napraforgó ízű, így abból én személy szerint kevesebbet tennék bele kicsit legközelebb. A megfelelő édesség kedvéért javaslom nyersen megkóstolni a tésztát, hogy passzol-e az ízlelőbimbóinkhoz, vagy további mézesítésre szorul!

A sütés után puha volt, majd ahogy hűlt kőkemény lett, de aztán beletettem egy jól záródó fémdobozba, és kb. 3 nap múlva finoman omlós volt már. Így aki megsütni tervezi, kalkulálja bele a puhítási időt is!:-)

Ja, és idei összegző tapasztalatom, hogy az aprósütiket az én sütőmben (Fagor Innova) nem szabad légkeveréssel sütni, csak alsó-felső sütéssel, és akkor nem keményednek meg annyira.

Napraforgós mogyorórudakHozzávalók (kb. 30 darab elég méretes rúdhoz):175-185 g méz (vagy agave szirup, v. juharszirup)
30 ml napraforgóolaj
150 g mogyoró, finomra őrölve
50 g napraforgómag, finomra őrölve
200 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
1 tk. mézeskalács-fűszerkeverék
1/2 cs. foszfátmentes borkő sutőpor

Csokimázhoz:
2 ek. víz
2 ek. méz (vagy agave szirup)
1 ek keserű kakaópor
A mézet az olajjal keverve lassan felhevítjük, szétolvasztjuk, majd hagyjuk kihűlni. A magyorót, napraforgómagot elkeverjük a liszttel, a sütőporral, és a fűszerkeverékkel, aztán a mézes keverékhez adjuk. Jól összedolgozzuk és 60 percig pihentetjük. Utána kb. 1 cm vastagra kinyújtjuk, és 3 x 7 cm-es csíkokra vágjuk, amiket egy kizsírozott tepsire helyezünk. Előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütjük.
A csokimázhoz a vizet, a mézet és a kakaót elkeverve felhevítjük, majd kb. 5 percig főzzük. A már kissé kihűlt süteményeket a mázzal bekenjük.
Forrás: Herbert Walker: Vollwertige Weihnachtsbackerei mit Pfiff
Ez a bejegyzés olvasható a Vegán Karácsony c. blogban is.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...