2008. augusztus 21., csütörtök

Hová jutottunk az elmúlt egy évben...?

... vegaságban és allergia-"gyógyításban"... Merthogy augusztus elején a mi blogunk is betöltötte 1 éves szülinapját, és hát sok tanulsággal szolgált számomra/számunkra ez az időszak. Rengeteg gondolat kavarog manapság a fejemben, amiket megpróbálok formába önteni, hátha könnyítek némiképp a saját lelkivilágomon...
Kezdjük talán a jelennel, hol is tartunk most?
Lassan fél éve, hogy elkezdődött Babócánk allergiás kanossza-járása (bár így ahogy jobban visszagondolok az elmúlt 3 évre, a rendszeresen márciusban jelentkező légúti betegségek-problémák már valószínűleg összefüggésben lehettek az akkortájt kezdődő pollenidőszakkal, formálódó allergiával...), amikor is többféle próbálkozás után kikötöttünk májusban dr. Hovanyovszky Sarolta homeopátiás, allergológus gyerekorvosnál. Nagyon ígéretesnek tűnt az első alkalmak során, hiszen az időt, türelmet valóban nem sajnálta ránk szánni, a megfelelő alkati gyógyszer megtalálásában. Próbálkoztunk. Először eggyel, majd a másodikkal, majd a harmadikkal. Utóbbinál meg is állapodtunk hosszabb távra, és a gyógyszer szedését az ő javaslatára párosítottuk nagyon szigorú tejmentes étrenddel is 3 hónap erejéig, hogy a pollenallergia és tejallergia tüneteit a lehető legkisebbre csökkentsük. 2 hónap viszonylag jól el is telt így - a tüneteket illetően -, de éreztük, nem ez a gyógyszer lesz a végleges megoldás. Az állandó orr- és szemviszketés egész jól elmúlt, de időnként csak vissza-visszatért, az ekcémás foltok szintúgy. Aztán a 2 hónap elteltével ismét egyre jobban erősödtek a tünetek, már napi szintre fokozódott a Babóca rossz közérzetéből fakadó állandó feszültsége, idegessége, kezelhetetlensége, ismét nem tudott aludni, pörgött egész nap az allergia miatt teljesen felajzott szervezet reakciójaként.
A szigorú tejmentes diétát egyébként nagyon rosszul viseltük mind a hárman a családban...! A joghurt-kefir-tehéntej hármasról való lemondás nem igazán okozott gondot egyikőnknek sem, viszont a SAJT...!!! Meg nekem a túró...! Ajjjaj! Babócát nagyon megviselte lelkileg, hogy nem ehetett sajtot, és mindennapi szinten többször kellett lejátszanunk azon meccseket, miszerint "a doktornéni azt mondta nem ehetsz sajtot, hogy meggyógyuljon a nózid...", és mire ő: "akkor majd ha mondja, akkor ehetek?" Meg úton-útfélen mindenkinek azt mesélte akivel szóba elegyedett, hogy majd "ha a doktojnéni mondja, akkor majd ehetek sajtot, meg tújójudit, meg sajtos pogácsát"... A végén már oda jutott Szegénykém, hogy állandóan azt emlegette, ő sajttortát kér majd a szülinapjára, ha már ehet...:-( Mi Férjjel meg oda, hogy pl. Sparos nagy bevásárlásokkor az áruházon belüli külön útjainkról összetalálkozva kölcsönösen konstatáltuk, hogy mindketten kb. négyszer mentünk vissza a sajtpulthoz legalább egy kis szagmintát venni...:-) Na ja, ez így viccesen hangzik, de higgyétek el, egyáltalán nem volt az! Tehát összességében arra is jó volt ez a tejmentes 3 hónap, hogy én konstatáltam magamban, a sajtról, túróról nem szeretnék egyelőre hosszú távon lemondani, így maradnék inkább a lakto, azaz tejfogyasztó vegaság vonalán, ha lehet... Bár sajna valszeg egyelőre mégsem lehet...:-((
Most 2 hete visszatértünk a doktornőhöz, átbeszéltük az eltelt 3 hónapot, és arra jutottunk, hogy a látszat szerint sajna a szigorú tejmentes diéta nem hozta meg azt az eredményt, amit vártunk volna, ezért ha korlátozott mértékben is, de némiképp visszatérhetünk a sajt és túró fogyasztásához, azaz hetente pl. lehet Babócának kb. 2-3 szele sajtot, 1 túrórudit ennie. Mindenesetre semmiképp se nagy mennyiséget, tehéntejet nem (mondjuk azt amúgy sem adnék neki!), tejtermékes nap után 1-2 nap szünet, és egy napon belül csak egyfélét, tehát sajtot és túrót ne ugyanazon a napon!
Hát, azt a boldogságot le se tudom írni, ahogy kijöttünk a rendelőből!:-) Babóca el se akarta hinni, és napokig azt kérdezgette folytonosa, hogy "és akkoj azt mondta a doktojnéni, hogy ehetek sajtot, meg tújójudit, meg sajtos pogácsát? És akkor anya tényleg ehetek? És tényleg azt mondta?" Komolyan mondom, majdnem elbőgtem magamat, ahogy láttam, micsoda boldogsággal falja 3 hónap után az első falatokat! Na, magunkról nem is szólva, ahogy rávetődtünk a sajtokra Férjjel!:-) Az élet apró örömei, melyek mennyire nem is apróak tudnak lenni valójában...!
Ja, az még egy "kisebb" intermezzo volt a doktornőnél tett vizit során, hogy észrevette, ismét hólyagok vannak Babóca nyelvén, azaz visszatért az AFTA!!! Valamit sejtettem már napok óta én is, mert a Gyermek állandóan a szájában nyúlkált, de nem engedett belenézni, így csak tapogatóztam... Na, totál beparáztunk Férjjel, hogy Úristen, neeeee!!!!, ugye nem kell megint végigjárnia szerencsétlen gyereknek a tavaszi kálváriát http://vegagyerek.blogspot.com/2008/04/huhhh.html !!!!
Hát, ez alkalommal viszonylag könnyen megúsztuk, mert túlzottan nem is panaszkodott, és a fokozott feszültségén kívül mást nem igazán érzékeltünk... A doktornő adott rá szert, és 2 nap múlva el is tűnt az összes hólyag. Az viszont szembetűnő volt, hogy most másodszorra is az afta egy 39 fokos lázas hörghurut után jelentkezett... A doktornő szerint az allergia által továbbra is igen csak takarékon működő immunrendszer reakciója...
Szóval, 3 hete a doktornő tanácsára átváltottunk az immáron 4.! alkati homeós gyógyszerre. Hetente telefonos konzultáció, sajna nem sok javulás, sőt valójában egyre jelentősebb rosszabbodás.
És hát idekívánkozik egy gondolatom a Hovanyovszky doktornőről, ami igen csak nyomja a bögyömet az elmúlt hónapok tapasztalatai után... Elmondhatom, hogy eddig akárhányszor telefonon konzultáltunk, általában két reakciója volt arra, ha a gyerek nemjavulásáról panaszkodtam:
1. ha a gyerek nem javult, akkor anyuka kevés gyógyszert adott be neki
2. ha a gyerek rosszabbodott, akkor anyuka teljesen biztosan túladagolta!
Merthogy nála az alap instrukció az, hogy nincs pontos instrukció a gyógyszer adagolására, azaz tegyük azt rugalmasan, a gyerek reakcióját figyelve, ha kell kevesebbet, ha kell többet...! Na de könyörgöm, nem vagyok én orvos! Utána meg jön aztán MINDEN EGYES ALKALOMMAL ezzel, hogy én vagyok a hibás, mert nem gyógyul a gyerekem, mert én nem cselekedtem kellőképpen!!! De mindezt olyan szinten, hogy elmondok neki egy tünetcsoportot, megállapítja, hogy kevés volt a gyógyszer, hozzáfűzök még valamit, és egy mondattal később jól lecsesz, hogy na, akkor viszont tutira mégis túladagoltam!!! Meg aztán mindig hozzáteszi, hogy na, ezen a gyógyszeren kívül ő már nem tud mit mondani, nincs több ötlete.... ! És akkor nem tudja meggyógyítani a gyerekem?!! Mondja ezt egy homeopátiás orvos??? Most pl. már az 5. alkati szernél tartunk! Komolyan mondom, ilyen szintű bizonytalansággal, amit ő sugároz, még sosem találkoztam orvos esetében...! Nagyon rühellem már felhívni konzultációra, hogy az újabb lecseszéseit hallgassam, de igazából van bennem egy 'csakazértis', hogy otthagytunk már nála közel 50.000 Ft-ot!, és dolgozzon már meg érte! Meg most megint egy újabb dokit keresni és elölről kezdeni az egész történetet?!!! És hát nem utolsó sorban 4-5 héten belül szülök is valószínűleg, így a mozgási lehetőségeim is egyre szűkülnek...
Pedig valószínűleg mégis muszáj lesz keresnem valaki mást, mert ez így már nagyon nem pálya...!
Most pl. az a legújabb, hogy Babócának néhány hete nagyon viszket és csíp a feneke. Kezdetben betudtuk annak, hogy szobatisztaság, lekerült a pelus, egyebek, de aztán a Hovanyovszky szerint teljesen el van savasodva az egész gyerek szervezete, ezért jön ki az ekcéma is rajta... Megkérdezte, nem eszik-e túl sok gyümölcsöt, na hát azt aztán nem, sőt, gyakorlatilag 3 hónapja gyümölcssztrájk! Gyümölcslé? Na ja, azt sajna igen, almalé higítva több deci is naponta, amit én is baromira nem helyeslek, és jóval többet iszik belőle, mint amit jónak tartok, de a vizet egész pici kora óta nem hajlandó megenni, így vagy ezt issza, vagy semmit...
Na, Hovanyovszky válasza, hogy "hát akkor ezért nem tudom én meggyógyítani a gyereket, mert hiába próbálkozom én 4. hónapja, ha anyuka almalével tömi a gyereket...!!!!" És akkor csendesen jegyzem csak meg, hogy eddig erről egyáltalán nem esett szó....!!!
Na, visszatérve a jelenbe, most kb. 3 hete eszegetünk tejterméket, és Babóca "persze" továbbra sem lett jobban, viszket, kaparózik, dagadt a szeme, vérzik, dugul az orra, nem tud rendesen aludni és baromira feszült! Néhány napja pedig tele lett feltehetőleg tejallergiás pöttyökkel az egész mellkasa, ami szintúgy igencsak viszket neki.
Nekem is baromira felrősödött az allergia a 3 hónap tejkihagyás után, dugul, fáj az orrom, lassan nem érzem a szagokat, és az az irgalmatlan, közel 7 éve tartó állandó garatcsorgás is borzasztóan felerősödött...
Úgyhogy ma még felhívom a Hovanyovszkyt, végighallgatom feltehetően újabb lecseszős monológját, majd Férjjel úgy döntöttünk, mégis megpróbálkozunk újból bejutni a dr. Nagyezsda Torbenkovához www.torbenkova.lapunk.hu , akiről olyan szerencsétlenül lemaradtunk májusban http://vegagyerek.blogspot.com/2008/06/jabb-homes-dokinl-voltunk.html .
És most akkor megszakítom kicsit a közvetítést (hajnali 3h fent vagyok...), és a következő részben folytatnám majd azzal, mir jutottunk, illetve talán inkább nem jutottunk? a vega étkezés terén az elmúlt egy évben...:-)
Folyt.köv.

19 megjegyzés:

  1. Jaj, Ti szegények, ez piszok nehéz lehet. Látni szenvedni a kicsit és tapasztalni, hogy "semmi" sem segít ... remélem, ezzel a másik dokival többre mentek majd!! Szorítok nagyon!!!

    Ui.: Ha már csak ilyen kevés időd van hátra, mármint a pocakos időszakból, akkor félő, hogy már nem fogunk tudni találkozni csapatostól, igaz? :o(

    VálaszTörlés
  2. Kata!
    Hát igen, ez a legborzasztóbb az egészben, hogy úgy érzed már szinte mindent megtettél ami jelenlegi erődből fut (kaja, gyógyszer, meditáció, kinez oldás, Bach virágterápia, Schüssler só stb.), és fél év után gyakorlatilag ott tartunk, ahol elkezdtük, a gyerek pedig szenved továbbra is...! A Torbenkovát felhívtam és a jövő szerdára már kaptunk is hozzá időpontot, hátha...

    Hát a tali tényleg egyre neézkesebb, még kb. 1 hetet tervezek vezetni, mert már eléggé görcsöl a hasam vezetés közben, de akkor majd max. ősszel kétgyerekesként...:-)

    VálaszTörlés
  3. Szia Siccike!
    Most olvastam az egy éves összefoglalót, nagyon nehéz lehetett nektek, minden együttérzésem! Mi a családdal több éve vegánok vagyunk, a kislányunk 15 hónapos, és számára is ezt az életmódot tervezzük, szerencsére erős és egészséges.
    Több dolog jutott eszembe, ha megengeded, leírom, hátha segít valmelyik ötlet. Két nagyszerű orvost ajánlanék nektek, antropozófus orvosok, ami azt jelenti, hogy a fizikai tünetek mellett lelki és szellemi hátterét is vizsgálják a betegségnek, és így adnak tanácsot. Az egyikük Szőke Henrik, ő kifejezetten gyerekorvos, de Pilisszentkereszten lakik. A száma 06-26-346-005. A másik doktor Jakab Tibor, ő Pesten rendel, a 311-7777 számon tudsz bejelentkezni.
    A másik, hogy nekem is volt egy időszakom, amikor a teljes vegánság után visszatértem a tejtermékekhez, és nekem is visszatértek a kellemetlen kísérőtünetek: garatcsorgás, puffadás, hascsikarás stb. Sajnos, az volt a tapasztalatom, hogy ha a szervezet egyszer már "fellélegzett", nem igazán tud visszaállni a tejtermékek emésztésére. Végül (1,5 év után) az lett a megoldás, hogy ismét, és most már remélhetőleg véglegesen elhagytam a tejtermékeket. A sajt nekem is nagy csapás volt, de egyrészt van növényi sajt, ami elég drága ugyan, de egyszer-egyszer lehet venni, másrészt be kellett látnom, hogy nem éri meg a sajt öröme az általa okozott kellemetlenségeket. Legalábbis számomra.
    Remélem, hogy jobban lesztek, szép békés szülést kívánok nektek!
    Kriszta

    VálaszTörlés
  4. Szia Siccike!
    Ismeretlen olvasódként is nagyon sajnálom a kálváriátokat, hogy babócáddal így szenvedtek. Nálunk a férjem lett felnőttként allergiás. Orvostól-orvosig járt, volt homeopátiás kezelésen, semmi-senki sem segített. Nem is fognak, ez tény. Az allergia nem gyógyítható betegségként van elkönyvelve orvosi körökben. Csak próbálkoznak a kárunkra. Mi reflexológusnál kötöttünk ki, mert már más problémák is jöttek. Csak kis eredmény van, de van!
    A tejtermékekről annyit, hogy pont a túró és a sajt a legrosszabb! Emészthetetlen massza lesz belőlük, amitől iszonyú erőfeszítéssel próbál a testünk megszabadulni! Hagyjátok el babócánál is, bármilyen nehéz is.
    Van egy élelmiszeripari szakember, aki lerántja a leplet pár dologról: Tóth Gábor. Ha van energiád, hallgasd meg őt, érdemes. http://www.vizkoz.slk.hu/tothgabor/index_1.html
    A linkek alatt is találsz hanganyagot és az éden étterem lapján recepteket is.
    Ha érdekel a mi - megbízható - bp-i reflexológusunk elérhetősége, megadom neked, gyereket is masszíroz, mert őket is lehet. Még valami, a savasodásról. Candida irányában nem vizsgálódtak? Igen gyakori sajnos, és nehéz kezelni és persze sok bajt okoz.
    Bocsi, ha hosszú voltam, rövidebben nem ment.
    Marcsi

    VálaszTörlés
  5. Szia Siccike!

    Remélem Nagyezsda fog tudni segíteni Nektek! Nekünk sokat segített, de ezek hosszú problémák. Nálunk is volt ekcéma, bár nem súlyos, emésztetlen széklet, korábban rendszeres hasmenés, most éppen orrdugulás, ami több hónapja zajlik, de szépen lassan múlik. Mi kb két éve járunk Nágyához, ekcéma,hasmenéssel kezdtük. Bár néhány új tünet menetközben kezdődött, de soha nem volt semmi igazán fájdalmas vagy komoly, és lázas betegségünk is lassan két éve volt utoljára. Én ezt részben a folyamatos homeopátiás kezelésnek tudom be. Abszolút értem, hogy mit élsz át, nagyon nehéz, hogy végső soron nekünk anyánknak kell meggyógyítani a gyereket, pedig nem értünk hozzá. A szervezet és az immnurendszer regenerálódása a szelíd módszerek segítségével lehetséges, de biztos, hogy lassú folyamat. Engem az biztat a Nágyánál, hogy nagyon ortodox homeopata, nem nyúl más szerhez, csak végső esetben, és így tudom, hogy nem terheli az amúgy is éretlen immunrendszert. Szóval szerintem, ha el tudtok köteleződni egy hosszabb távú kezelésre, akkor szépen kisimulnak a dolgok. Én is nagyon fogyelek az evésre, többek közt ezért is olvasom a te blgodat is mindig. De én is úgy tudom, hogy

    VálaszTörlés
  6. a sajt és a túró nagyon erősen savasítanak. Emellett nekünk a gyerekorvosunk, aki homeopátiában nem jó, de táplálkozásban igen, azt mondta, csak vizet itassunk a gyerekkel, gyümölcslét soha, ne szokjon rá az édes ízre, és hogy gyümölcslé a sok cukor miatt savasít, valamint gyümölcsöt mindig csak magában adjunk, ne párosítsuk semmivel, mert akkor megerjed, nagyon savasít, és nem is tudnak olyan jól felszívódni a benne lévő tápanyagok. Esetleg a cukor (ami szintén erősen savasít) pótlására ki próbálhatnád a sztíviát. Nem mondom, hogy könnyű használni, mert más íze van, de talán meg lehet szokni legalább átmenetileg.
    A Nágya lehet, hogy Neked is tud segíteni, hogymegnyugodj egyk icsit és erőt kapj, én folyamatos csodálattal nézlek, hogy mimindent képes vagy megtenni, tényleg erőn felüli lehet. Nagyon drukkolok Nektek! Bocs, hogy ilyen sokat írtam, de én imádom a blogod, és nagyon sok jó ötletet kapok tőled, hátha te is tudsz használni valamit az enyéimből.
    Mi is 27-én megyünk Nágyához.
    Palanka

    VálaszTörlés
  7. Ja és még egy dolog, hogy érthető legyen a történet. Nekünk a korai időszak, sőt a várandósság időszaka is nagyon sok testi-lelki nehézséggel volt terhelt, és biztos vagyok benne, hogy ezért kell ez a hosszú homeós kísérés. Sokkal rosszabb lenne a helyzet enélkül.
    Palanka

    VálaszTörlés
  8. Szia, Megindító volt olvasni a történeteteket, és bár én még nem vagyok gyakorló anyuka, nagyon átérzem, min mehettek keresztül. Kitartás, kitartás és kitartás, ezt kívánom. Az igyekezet és a szeretet egészen biztosan meghozza gyümölcsét, a nehéz pillanatokra pedig meghúzom a fületeket, hogy már egy éve olvashatok Rólatok.

    VálaszTörlés
  9. Szia siccike!
    Végre van egy kis időm, hogy beugorjak a blogodra! :-)Olvastam az összefoglalót és látom mindenkinek kijut a "jóból".
    Egyszer az egyik bejegyzésedben ha jól emlékszel írtál a Havasi Mariann homeopátiás doktornőről, bár ha jól emlékszem nem voltál vele nagyon megelégedve. Mi csepeliek vagyunk és a háziorvosunknak őt választottuk, amikor az addigi gyermekorvosunk elment nyugdíjba.
    Eddig én még nem csalódtam benne, szerintem jó diagnoszta. Lányom mindíg hamar kilábal a betegségekből az ajánlott homeopátiás szerekkel. Jelenleg én is szedem az alleria ellen ajánlott szereket és a tejserkentésre szolgáló bogyókat, ezek úgy érzem szintén működnek. :-)
    Őszintén tisztelem a küzdelmeteket, amit babócáért megtesztek, példás szülők vagytok! :-)
    Az én hitvallásom az, hogy minden szervezet, és főleg itt a "befolyásolatlan" gyermeki szervezetre gondolok, tudja, hogy neki mi a jó. Engedd, hogy gyermeked megválassza, hogy mit akar és mit nem akar enni. És itt kell még megjegyezni, hogy minden szervezet más! Ne általánosítsunk! Mindegyiknek más a jó! Édesapám 65 éves. Világ életében tejet ivott. Minden nap megiszik legalább fél literrel. Ide tartozom én is. A napot tej nélkül nehezen tudom elképzelni, bár döntő többségben zöldségféléket és gyümölcsöket fogyasztok. EGy szó mint száz, nem biztos, hogy a sajttal és túróval van a gond...

    Pusszantás mindenkinek! És gyógyuljatok!

    VálaszTörlés
  10. Először is nagyon köszönjük Mindenkinek a sok kedves és együttérző, ugyanakkor segítő szót, a privát levelekben is! Igyekszem mindre minél hamarabb válaszolni!

    Kriszta!
    A SZőke Henrikről már többektől hallottam, illetve többen ajánlották is. Valójában most is hezitáltam, hogy Torbenkova, vagy ő, de aztán végül most a Torbenkova mellett döntöttem. Ugyanakkor egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy a Szőke Henriknél is kijukadunk valamikor... Hát igen, ezt is már többen mesélték a vegák/ vegánok közül, hogy a sajtról való lemondás jelenti a legnagyobb erőfeszítést, mert annak az íze a legnehezebben pótolható. Eddig azt gondoltam, hogy a róluk valló teljes lemondás nem is lenne olyan vészes, de valszeg a tudat is az elmúlt 3 hónapban, hog most egyáltalán nem ehetjük, ráerősített arra, hogy baromira kívántuk. Pl. amióta BAbócának elmondtuk, hogy ehetne, azóta az elmúlt 2 hétben szinte egyszer sem említette... A növényi sajtokat használtuk mi is, a nyáron végigpróbáltuk az ízeket, nekem a "baconos"-jellegű volt a legízesebb, de alapból nekünk elég rossz ízűek voltak, leginkább a kajákba való főzéshez használtam már csak mostanság.

    Marcsi!
    Hát igen, a konzervatív orvoslás az allergiát (is) gyógyíthatatlan betegségként könyveli el, ezért abba az irányba én nem is akartam/ akarok próbálkozni igazán. Az én "filozófiám" szerint minden betegség gyógyítható, de ez rajtunk múlik! A gyerekeink betegsége pdig nagy mértékben tőlünk függ, rajtunk áll... (tudom-tudom, ezen most sokan felhördülnek, de ez az én véleményem:-) Éppen ezért is olyan fájdalmas nekem, amikor se a saját, se a gyerekem betegségéből nem tudunk olyan könnyen kilábalni... A Tóth Gáborról hallottam, az E-számos könyvét olvastam, rendkívül megrendítő volt! Igen, tudom, a sajt és a túró ragaszt, de hát ugye a megszokásaink, az önfegyelmünk...:-) Meglátjuk, mire jövünk ki belőle...

    VálaszTörlés
  11. Marcsi!
    Folytatva az előző gondolatsort, Candida-ügyben nem vizsgálódtunk, de azt nem is igazán tartom valószínűnek, mert nálam pl. 2-3 éve egyáltalán nincs, BAbóca pedig elég egészségesen evett élete első 2 évében, úgyhogy nem hinném... A talpmasszázst más is mondta már, de mondjuk ő baromira nem az egyhelyben ülő típus, úgyhogy nem tudom...

    Palanka!
    Már 2 éve jártok a Torbenkovához? Hú, nem semmi! Én azért nem sajnálnám, ha előbb megoldódna...! Igen, azt én is tudom, hogy a legideálisabb a csak víz lenne, és anno, amikor abbahagytam a szoptatást, azzal kezdtük. És nem volt hajlandó meginni, 2 hétig szinte semmit nem ivott, csak rizstejet, miközben a védőnő folyamatosan csesztetett, hogy a nagy melegben márpedig inni kell! Próbáltm gyógyteát, gyümölcsteát, enyhén citromos vizet, semmi...! És aztán így jött az almalé higítva... És maradt sajnos.. Most is próbálom 2hete nem adni, ill. egyre jobban higítani, de inkább nem iszik semmit reggeltől kezdve! És hát megmondom őszintén, nem tudom, azzal nem teszek-e rosszabbat, ha aztán semmit nem iszik 30 fokban egész nap... A gyümölcspárosítás elvét ismerem, és valójában csak a reggeli kásákhoz adom ált., azon túl igyekszem magában. A sztíviát nem próbálm még, de cukrot se nagyon használunk, inkább agave, vagy juharszirupot, mézet is csak nagyon keveset.
    Köszi a dícséretet, a Torbenkovát ötletét már tőled kaptam!:-) Ezek szerint megint egy napon megyünk hozzá, mint a múltkor!:-) Remélem, most oda is érünk...! Amúgy a Babócával való terhesség alatt idegi és fizikai nyűgökben nálam sem volt hiány...!

    VálaszTörlés
  12. Zöldalma!
    Köszi!

    Cenerentola!
    Akkor nem igazán lakunk messze egymástól ezek szerint (mi Soroksár:-)).
    Hát igen, a Havasi doktornőről én is írtam, hog elég jól diagnosztizált nálunk is, meg a kisebb betegségek esetén hatottak a szerek, de a nyűgösebb dolgokat nem nagyon tudta megoldani nálunk, meg hát ami engem nagyon zavart, az a számomra túlzott pénzcentrikussága volt, mert ugye mi nem háziorvosként, hanem privátban jártunk hozzá.
    Manapság egyébként nagyon szíveen ráhagynám az Á.-ra, hogy mit egyen, de a lgtöbbször igzából ő sem tudja, csak mindenre rávágja, hogy nem akarja megenni...

    VálaszTörlés
  13. Siccike, ma voltunk a Hovanyovszky dr.nőnél hosszú idő után újra. Nekünk ugyanazt a csúcsra járatott formáját hozta, mint anno, mikor Borit kigyógyította az ekcémából. Nagyon sajnálom, hogy így jártatok, remélem nálunk másodjára is nagyot alkot (bár most messze nem akkora a baj nálunk)
    Kívánom, hogy megtaláljátok azt a megoldást, ami a tiétek! Tapasztalatom alapján azt kell mondjam, a betegség addig velünk tart, amíg be nem tölti feladatát. Nektek még van valami dolgotok ezzel az allergiával, nagyon kívánom, hogy már ne sokáig legyen! Gyógyulást Á-nak!!!

    VálaszTörlés
  14. Siccike!
    Most jutottam elolvasni ezt a posztodat (de sietős vagyok, mert nyúznak). Az a legrosszabb a gyereknél, ha egyszer feloldják a tilalmat, hogy most már ehet, utána meg megint nem. vagy valamikor ehetETT, aztán már nem ehet, vagy a többi eszi és ő nem.
    Ezért törekednék én is arra, hogy az egész család egységesen egyen, de sajna ez kivitelezhetetlen :(
    Nálunk a fiamnál az allergia enyhe fokon van most, rohamtüsszögés formájában jelentkezik többnyire. Pl. ha valahol állati szőr van, takaró, vagy virág, vagy a boltban a finomliszt mellett elhaladva (!) A babakori ekcémája eltűnt, a hasmenése is.
    Neki úgy tűnik az akkori tejallergiája átment légúti (pollen, lisztpor, házipor) allergiába...)
    Az egyik kicsinél sincs hasmenés (neki így nyilvánult meg).
    Tejmentesen vannak mindketten.
    A nagylányomnak a tejcukor allergiája azt mondták elmúlt, de nem változtattam nagy fokon vele sem, vagyis színtejet továbbra sem kap.

    A tejtermék biztosan huruttermelő, ezt eddig is tapasztaltam.
    Ugyanakkor nekem eddig nem voltak allergiás panaszaim, de most pár hete úgy tűnik beütött a ménkű, mert mintha azt tapasztalnám magamon is. Sőt torokfájás is erősen. Pedig én nem is eszek tejet, tejeset, viszont alkati szert vettem be, s ha ugye ez nem tökéletes, akkor akár ettől is lehet...Pszichésen instabilabb vagyok az is igaz.
    Én egyébként várandósan voltam mindig a leginkább kiegyensúlyozott, meg utána.

    Nekem valahogy úgy tűnik, mintha velünk emberekkel lenne "baj", annyira mesterségesen élünk, már így is születtünk. Mennyi műdologgal élünk együtt, valahogy genetikailag is gyengébbek vagyunk ebből a szempontból. A későbbi utódokkal vajon mi lesz?
    (Most hamarjában ennyit tudtam hozzáfűzni, Virág közben hisztirohamot kapott)

    VálaszTörlés
  15. Vera!
    Köszi! Hát, a Hovanyovszkíval azt írtam is, hogy valójában nem a személyes találkozások során volt bajom, mert akkor teljesen kedves, türelmes, empatikus volt, hanem nekem azok az állandó számonkérései/ letolásai mentek már az agyamra a gyógyszeradagolásokkalkapcsolatban. Azért remélem, nektek most is tud majd segíteni!

    Reni!
    Hát igen, ez a családi egységesítés szerintme is nagyon fontos (lenne)! Én pl. totál kiakadtam, amikor az elmúlt 3 hónap vegán időszakaiban pl. vendégségben, rokonoknál a férjemmel mi ketten sem ettük meg a tejes cuccokat szolidaritásból. Ilyenkor többször felhördült a társaság, hogy szerintük micsoda baromság ez a részünkről, mert attól, hogy a gyerek nem ehet, mi még ehetnénk! Én meg próbáltam elmagyarázni nekik, hogy sztem meg pont ez nem lenne fair, mert képzeljék el, hogy pl. cukorbetegek, és egy társaságban rájuk nem gondolva minden két pofára eszi atortát, ők meg nem kapnak semmi desszertet és csak nézhetik...! Hogy az vajon milyen érzés lenne nekik?? És ők fenőttek ráadásul, itt meg egy 2 éves gyerekről van szó, aki még inkább érzelmek, mint racionalitás alapján éli a kis napjait... Na, mondanom sem kell, többnyire nem sikerült meggyőzni senkit, és aki a legparasztabb volt, az képes volt a gyerek előtt enni a tejszínes, sajtos kaját...!

    Mióta néhány hete eszem/ ettem némi sajtot, nekem is fáj a torkom, és visszatért frankón a heveny orrdugulás (ami nem volt az elmúlt hónapokban!), és állandó orrfújás... Az biztos, hogy már mi is sokkal gyengébben élünk/ születünk genetikailag, mint a korábbi generációk, hiszen sok évtizeddel ezelőtt sokkal kevésbé volt ismerős az allergia!

    VálaszTörlés
  16. Siccike a rokonok tényleg tudnak bunkók lenni, annak viszont nagyon örülj, hogy ilyen férjed van, akinek ez nyilvánvaló, hogy ő is csinálja a fiával a diétát! Le a kalappal!

    VálaszTörlés
  17. A juliusi Termeszetgyogyasz Magazinban pont az allergiarol van szo. Sajnos kolcson adtam es nem kaptam vissza az ujsagot, de Te hatha meg tudod szerezni meg valahonnan. A lenyeg, hogy egy specialis modszerrel keresik az okot es arra adnak szemelyre szolo homeopatias kezelest. Hatha... Szerezd meg es sztem szimpatikus lesz Nektek is. Sok sikert es fel a fejjel!! Jaa, Bpesten rendelnek.
    Ez a kedvenc blogom es varom a kedvezobb hireket most mar a vegleges gyogyulasotokrol.

    VálaszTörlés
  18. Siccike!
    Hogy tovább bonyolítsam a dolgot, elképzelhető, hogy az alkati szer "dolgozik" nálam. Mert 3 hét allergiás panaszai után, ma mintha gyökeres változás lenne, alig jelentkezik ez a dolog. Nekem ezidáig még sosem voltak ilyen panaszaim, kivéve szemviszketést. Valószínű, hogy eddig lappangó tüneteket hozott ki a szer (már éppen világgá akartam menni :). Még nem telt le a 6 hét, úgyhogy érdemben nem tudok ennél biztosabbat...csak leírtam, mint érdekességet.

    VálaszTörlés
  19. Névtelen!:-)
    Köszi a tippet! A Medic Poliklinikára tippelek, hogy arról lehet szó, őket is hívtam már, de 4-5 éves kor alatt nem vállalják a komplex kivizsgálást, "csak" a homeós tanácsadást. Hát, én is nagyon szeretném, ha már gyógyulásról számolhatnék be...!

    Reni!
    Akkor remélhetőleg nem igazi allergiáról van nálad szó!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...