2008. július 3., csütörtök

Márványos tönkölykuglóf 2. (vegán)

Ez egy kettes számú próbálkozás részemről a tönkölykuglóf témájában, ugyanis egyszer a télen már volt egy kísérletem ezügyben - felemás sikerrel... (http://vegagyerek.blogspot.com/2008/01/tnklys-mrvnykuglf-ovo.html )
Most egy másik receptet próbáltam, és ez határozottan jobban, sőt jól sikerült! Nem volt olyan száraz, és lekvárral még Babóca és Férj is lelkesen nyammogták.:-) A mennyiség "persze" most is hatalmas volt a mi fogyasztásunk tekintetében, úgyhogy felvágtam több darabra és lefagyasztottam, így hétvégenként legalább volt mit előkapni a változatosabb reggelik jegyében.
Jó tudni, hogy nagyon laktató, és feltehetőleg a benne lévő elég sok margarin miatt - amitől igencsak elszoktam az utóbbi időben -, nekem kissé megfeküdte a gyomrom, ha 2-3 szeletet lenyomtam belőle (ami bizony előfordult sajnos:-), így a következő alkalommal már visszafogottabban kezeltem a kérdést.:-)
Ja, és karobpor íze engem folyamatosan a kaporra emlékeztet (bár lehet, hogy nem jó márkát használok, most 'Rapunzel' van itthon), így legközelebb kakaót használnék valszeg...


Tönkölyös márványkuglóf 2.1 éves kortólHozzávalók:250 g növényi margarin
150 g agave szirup/ vagy méz (legközelebb én kicsivel többet, 180-200 g körül használnék belőle)
őrölt vanília/ esetleg vaníliás cukor
1 csipet só
2 ek. szójaliszt + 2 ek. kukoricakeményítő (az eredeti receptben megadott 4 tojás helyett)
500 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 cs. foszfátmentes borkő sütőpor
150 ml + 4-5 ek. rizstej
40 g karobpor/ vagy kakaó
50 g aprított/ nálam őrölt mandula

A vajat egy tálban habosra keverjük. Kanalanként hozzáadjuk a mézet, majd a vaníliát és a sót is belekeverjük. Ezt követően a tojáshelyettesítő szójalisztet + kukoricakeményítőt. A tönkölylisztet elkverjük a sütőporral, és a 150 ml tejjel felváltva a vajas masszához adagoljuk. A tészta 1/3-át külön vesszük és elkeverjük a karobbal, illetve a 4-5 ek. rizstejjel. A másik rész tésztához keverjük a mandulát. Egy kuglóf formát kizsírozunk, beletöltjük a világosabb massza felét, erre rátesszük a karobos masszát, majd a maradék világos tésztát. Egy villával spirál alakban csíkot húzunk a tésztában, így lesz majd később márványos. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 80 percig sütjük. Kivesszük a sütőből, kicsit hagyjuk kihűlni, és utána borítjuk ki a formából.
További variációk:- a karobos tésztarészbe keverhetünk 40-50 g, felaprított keserű csokoládét;
- a kész kuglófot bevonhatjuk karob-, csokoládé-, vagy mogyorómázzal is. Ehhez találtok tippet pl. Katánál http://hobbifozocske.blogspot.com/2008/04/piskta-tej-s-tojsmentes.html, vagy Veránál http://veravegakonyhaja.blogspot.com/search?q=m%C3%A9zes+gr%C3%ADzes !
Forrás: Herbert Walker: Vollwertkuchen mit Pfiff

3 megjegyzés:

  1. Először is, köszi a "reklámot"! :)
    Istenien néz ki ez a kuglóf!!!
    Mostanság lelkesen gyűjtöm a vegán recepteket, mert annyira édesszájú vagyok, hogy ha lehetne, csak sütiken élnék!

    Anett

    VálaszTörlés
  2. Szia Ciccike!
    Vasárnap meg is sütöttem::))Módosítottam az észrevételeid szerint.
    A margarinból 10 dkg-ot használtam, + 1dl oliva olajat, és tettem a rizs szirup mellé 5 dkg nád cukrot (nehogy az egészet nekem kelljen befalni mert a többieknek nem elég édes:)) Nem tettem bele kakaót, de reszeltem bele 5 dkg DM-es bio étcsokit.

    A tojás helyettesítővel nem foglalkoztam, mert szoktam csempészni mindíg egy kis lenmagot a tönkölybúza közé ahogy őrlöm és az szerintem elég.

    Nagyon finom lett, köszönöm hogy beírtad.

    Üdv Makrobio

    VálaszTörlés
  3. Anett!
    Majd idővel elmúlik a nagy édességvágyad, ahogy egyre több reform-alapanyagot használsz! A tapasztalatok legalábbis ezt mutatják!:-) A reklámot szívesen!:-)

    Makrobio!
    Örülök, hogy ízlett a kuglóf a családnak!:-) Jó ötlet az olaj + margarin párosítás!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...