2008. március 3., hétfő

Szilvás-almás morzsás süti (vegán)

Egy jobb pillanatomban sütöttem vendégségbe ezt a sütit az elmúlt hetekben, melynek eredeti receptjét Ízbolygónál találtam. Némiképp reformizáltam, de szerintem így is nagyon finom lett!:-) Mondjuk, nálunk gyermeki körben sajnos nem aratott olyan nagy sikert, mint Ízbolygó Pöttyénél, aki lelkesen repetázott belőle... Babóca igazából bele sem kóstolt, a fél évvel idősebb unokatesó szintúgy nem, mivel a nagyi kefires sütije ezzel egyidőben elsöprő sikert aratott.. Így véleményt sem mondhattak róla... Antireformos sógor egyet lenyomott, majd köszönte, ő is áttért a kefiresre, a többieknek bejött.:-)
Szilvás-almás morzsás süti
Hozzávalók:
90 dkg fagyasztott szilva
2 alma
1 ek. fahéj
30 dkg növényi margarin
60 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1/2 tk. foszfátmentes sütőpor
csipet só
15 dkg finomítatlan nádcukor
1 bio narancs héja
2 tojás helyett 2 púpozott evőkanál szójaliszt
A szilvát kimagozzuk, és a meghámozott, kimagozott, vékonyra szelt almával együtt felforraljuk. Ízlés szerint a végén kicsit mézzel édesíthető, belekeverjük a fahéjat. A vajt megolvasztjuk, és összekeverjük a többi hozzávalóval. Egy tepsit kivajazunk, és a massza 2/3 részét belesimítjuk, majd kézzel, tenyérrel ellapítjuk. Hűtőbe tesszük a maradék tésztával együtt. Amikor a szilva-alma egyveleg kihűlt, rákenjük a tepsiben lévő masszára. A maradék 1/3 masszát morzsásra dolgozzuk, és a süti tetejére szórjuk. 150 fokra előmelegített sütőben 35-40 percig sütjük.

3 megjegyzés:

  1. Jó lett!:-)
    Milyen az a foszfát-mentes sütőpor és hol lehet kapni?

    VálaszTörlés
  2. Ízbolygó!
    A foszfátmentes sütőpor nem tartalmazza a dinátrium-foszfát néven futó stabilizátort, mely hosszú távon bélirritációt, emésztési panaszokat és allergiát okozhat. Utóbbiak miatt nem annyira javasolt gyerekeknél az alkalmazása. A foszfátmentes sütőpor nem tartalmazza a dinátrium-difoszfátot, hanem helyette természetes borkőpor van benne. A vegások gyakran sima szódabikarbónát használnak egyébként a sütőpor helyett. Én még többet próbálkoztam egyelőre a foszfátmentes sütőporral, és nem igazán éreztem sok különbséget a hagyományos sütőporhoz képest a sütik állagában. A német Rapunzel márkájút szoktam venni bioboltban, 80 Ft körül van 1 csomag.

    VálaszTörlés
  3. Na, megint tanultam valamit! Köszönöm a részletes válaszodat! Én egyébként, hol sütőport, hol szódabikarbónát használok, de ennek (eddig!) nem tulajdonítottam jelentőséget, na de most! Vesszen a sütőpor is a konyhámból!:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...