2008. január 29., kedd

Árpapelyhes kelkáposztafőzelék (vegán)

Aki már hosszabb ideje olvasgat, tapasztalhatta, hogy főzelék nem igen fordult még elő...:-)) Ennek legfőbb oka, hogy úgy egy féléve már nem is igen főztem.:-)
Egyetemista koromban az albérletben, illetve zsenge vegás próbálkozásaim korszakában, mely egybeesett önálló főzéseim kezdetével is, viszont sokszor fordult elő a főzelék. Egyszerű volt (bár én azt is sokszor képes voltam elrontani:-)) és viszonylag olcsó. Babóca kezdeti hozzátáplálásos próbálkozásai során is sokszor ettünk papis főzit.
Aztán ahogy egyre jobban elmélyedtem a vegetáriánus konyhaművészetben(!) (mert bizony ez is tud az lenni!:-), a főzelék valahogy nagyon lecsúszott... Inkább mindig valami újat, sokkal kreatívabbat, nagyobb kihívást jelentőt kerestem.
A főzelékek közt pedig a kelkáposztafőzelék? Na, hát az aztán végképp a legutolsók közt szerepelt mindig is. Bennem leginkább az iskolai menzák kelkáposztáját idézte, ami nagyon nem jött be!
Mostanság viszont, ahogy némiképp éppen hanyatlott a lelkesedésem főzés terén (kedv, energia hiánya, miegyebek miatt) elővettem a főzelékeket. Kelkáposztafőzeléket a Lugosi konyhánál ettem éltemben a legfinomabbat. Hát, olyanra sajna nem sikerült, de itt egy habarásmentes, reformosított verzió.
Érdekessége, hogy noha turmixolva... (mert a káposztaszálak nem tetszenek címszóval), de Babóca is bevágott belőle kétszer is egy-egy nagy adaggal. Elragadtatva nem volt tőle, de éhes volt, így bevágta. Mondjuk ő apja után csirkemell-feltéttel ette, abból is egy nagy darabbal, aminek annyira nem örültem, de hát ez van...
Én a karácsonyról megmaradt és lefagyasztott diósültet vettem elő hozzá, és nagyon jól összepasszoltak.
Árpapelyhes kelkáposztafőzelék
Hozzávalók (4 főre):
30 dkg kelkáposzta
20 dkg burgonya
1 db sárgarépa
1 db fehérrépa
1 vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma
őrölt kömény
1 ek. majoránna
4 ek. olívaolaj
2 ek. édesnemes paprika
6 ek. árpapehely (én többet tettem bele, mert túl hígnak találtam a főzeléket)
vegamix
A kelkáposztát, a sárgarépát, a fehérrépát fölszeleteljük, a burgonyát felkockázzuk, és az egészet sós, vegamixes vízben megfőzzük. A hagymákat felaprítjuk, hozzáadjuk a főtt zöldségekhez az olajjal együtt. A fűszereket, valamint az árpapelyhet is beleszórjuk a forró főzelékbe. Pár perc alatt összeforraljuk.
Forrás: Elixír szakácskönyv

5 megjegyzés:

  1. ha jól értem, az árpapehely sűrítésre való? elkezdett érdekelni! :) írnál nekem róla pár szót? köszi!

    VálaszTörlés
  2. Nana!
    Hát, megfogtál némiképp...!:-) Valójában az árpapehelyről magában nem sok infóm van (és nem is igen találtam), de úgy gondolom, alapban azokkal a tápértékekkel bír, mint az árpa általában... (?). Amúgy igen, itt a sűrítést szolgálta a pehely, amit pl. leveseknél is gyakran alkalmaznak. Én pl. többször csináltam már egy paradicsomos zellerlevest, ami zabpehellyel dúsított, és isteni!:-)

    VálaszTörlés
  3. ki fogom próbálni! általában úgy sűrítek, hogy a leves egy részét (ha nem az egészet) leturmixolom, és attól főzelékesebb lesz a dolog.

    VálaszTörlés
  4. Igen, az a másik verzió, amit még alkalmazni szoktam én is.:-)

    VálaszTörlés
  5. Remek ötlet ez a pehellyel sűrítés, és remekül működik is! Ez a főzelék is finom lett, meg már beindult a fantáziám, hogy mi mindent lehetne ezen az alapon csinálni :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...