2008. január 2., szerda

Csicseripalacsinta vadrizzsel és currys banánkrémmel (vegán)

Az elmúlt időszakban annyi édes receptet adtam közre, hogy nem árt kissé ismét zöldségesre váltani – tekintve, hogy ez valójában egy vegás blog, ugyibár.:-)) Az ünnepek alatt én is rendesen elengedtem magam (na ja, vendégségbe ugye mi is jártunk), hogy 3 kiló úgy felreppent, mint a sicc (nagyon ejnye-bejnye siccike!:-)) Magam is meglepődtem, amikor ma a mérlegre álltam…. A gond már csak az, hogy ezek a plusz kilók nem csúsznak már le olyan könnyen, mint huszon-néhány éves koromban…L és ha még hozzáadjuk, hogy Babócával 57 kilósan lettem terhes, és ahhoz képest most, hmhmhm plusz 7kg… jajajaj
Na, jó, nem kesergek magamon magamnak/nektek tovább, ez csak egy kis ’intermezzo’ volt, íme az újabb recept.:-)

Ez a menü kompletten szerepelt Matthias Langwasser: Vegane Kochkunst (azaz ’Vegán szakácsművészet’) c. könyvében. Azt nem mondhatom, hogy kevés időt igényelne az elkészítése (legalábbis én nem igazán voltam gyors), ezért legközelebb már ilyen sorrendben állnék neki:
- bekeverni a csicseritésztát
- előkészíteni és betenni a sütőbe a zöldséget
- feltenni főni a rizst
- elkészíteni a banánkrémet
- kisütni a csicserit.

A kész menü amúgy nagyon finom volt, sajna azonban Babóca ismét kajasztrájkos hetet kezdett, így belekóstolt, de túl currys lett a palacsinta, ezért azt nem, a többit, meg ki tudja miért nemL. Pedig azt hittem, a banánkrémet rizzsel legalább megeszi…
Plusz köret volt még hozzá a tepsiben sült sárga- és fehérrépa.

Csicserifasírt/ vagy palacsinta vadrizzsel és banánkrémmel
Hozzávalók (4 főre):
160 g csicseriborsóliszt
4 ek. curry (én csak a felét használtam, de még úgy is kicsit erősen currys lett gyereknek szerintem)
1 ek. tengeri só
480 ml forró víz
2 ek. citromlé
2 ek. szójaliszt

A lisztet elkeverjük a fűszerekkel és a sóval. A citromlevet a forró vízhez adjuk. Egy habverővel a vizet és a lisztet olyan gyorsan összekeverjük, ahogy csak tudjuk. 1 órán keresztül pihentetjük. Végül hozzáadjuk a szójalisztet és nedves kézzel kis gombócokat formázunk, amit forró olajban kisütünk.
Megj.: nekem úgy lett belőle palacsinta, hogy nem volt időm kivárni az 1 órát, így a szójaliszt helyett 2 tojást adtam hozzá, és mivel túl folyékony volt még, mini palacsintánként sütjük ki.


Tepsis répa
Hozzávalók (4 főre):
500 g sárgarépa
500 g fehérrépa
50 ml olívaolaj
1 ek. fűszersó

A répákat vékony karikákra vágjuk. Összekeverjük a hozzávalókat, majd beletesszük őket egy magas falú tepsibe. 200 fokon kb. 30 percig sütjük.


Főtt vadrizs
Hozzávalók (4 főre):
280 g vadrizs
560 ml víz
1 tk. tengeri só

A rizst beletesszük a vízbe, hozzákeverjük a sót, felforraljuk, majd lassú tűzön addig főzzük, amíg magába szívja az összes vizet (kb. 45 percig).


Currys-banánkrém
Hozzávalók (4 főre):
250 g vöröshagyma
4 ek. olívaolaj
3 ek. curry (én 1 ek-t használtam, és nekünk elég volt)
50 g kókuszreszelék
500 ml szójatej
80 g szultán-mazsola
2 banán
100 ml szójatejszín
20 ml citromlé
1 ek. őrölt koriander
1 ek. tengeri só

Felkockázzuk a hagymát, és megpároljuk az olajon, amíg teljesen megpuhul. A curryvel együtt még 5 percig pirítjuk, majd kis ideig a kókuszreszelékkel is. Végül hozzáadjuk a szójatejet, a mazsolát, a banánt és felforraljuk. A további hozzávalókkal együtt finomra pürésítjük.

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki, szerintem meg fogom csinálni!!!

    VálaszTörlés
  2. Vera!
    Egyetlen rizikófaktor a csicseri-pali, lehet, hogy tojás nélkül tovább kell majd még rajta sűríteni vmivel. Ha megcsinálnád, számolj be mindenképp az eredményről!:-)

    VálaszTörlés
  3. Megcsináltam! A rizikófaktor bejött!!! A pali a gyenge pontja az alkotásnak, egyébként tökéletes. A banánkrémet abba se lehet hagyni, szerencse, hogy olyan rengeteg. A csicseriből az elején még palacsintát sem tudtam sütni, nemhogy fasírtot, aztán belejöttem. De azért jó lenne fasírttal. Köszönöm a receptet, finomat ettünk belőle!

    VálaszTörlés
  4. Vera!
    És végül hogyan oldottad meg a csicserit, hogy összeálljon? A banánkrém tényleg rengeteg, nem is értettem, hogy' lehet ez 4 főre!:-) Örülök, hogy összességében azért bejött!:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...