2007. december 17., hétfő

Vaníliás kifli reformosan (ovo)

A hétvégi szülinapi buli másik premieres reform fellépője volt ez a vaníliás kifli. Ízre igazából nem volt semmi különös - a vanília ízt sajna nem éreztem túlzottan, és legközelebb mindenképpen több mézet tennék bele -, de kávé mellé nagyon jól ment. A gyerkőcök, Á-Baba+vendégek ismét nem mutattak túlzott elragadtatást irányába, de ez azért nem szegtem egyelőre elhatározásom a további próbálkozások terén.:-)

Vaníliás kifli reformosan
Hozzávalók (2 nagy tepsihez):
250 g teljes kiőrlésű búzaliszt
2 tojássárgája

50 g méz (A könyv szerzője írta, hogy aki nem rég tárt át a reform-étkezésre, az valószínűleg nem érzi majd elég édesnek a megadott mennyiséget, így javasolt több méz használata. Én legközelebb legalább 80-100 g-ot használnék.)
1 vaníliarúd kikapart belseje
200 g vaj/ vagy növényi margarin
100 g mandula, finomra őrölve

A lisztet a tojássárgájával, a sóval és a mézzel elkeverjük. A vajat feldarabolva hozzáadjuk a mandulával együtt, majd sima tésztává gyúrjuk. 60 percig a hűtőben pihentetjük. A tésztából lecsippentve 0,5 cm vastag és 5 cm hosszú kifliket formázunk. (Na igen, ez elég időigényes művelet.:-)Egy zsírozatlan tepsire tesszük őket és 200 fokon kb. 10 percig sütjük.
Én 5 percig sütöttem légkeveréssel és 5 percig alsó-felső sütéssel.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...