2007. november 28., szerda

Bazsalikomos-rizses karfiolkrémleves (vegán)

A hétvégén úgy gondoltam, hogy előveszem a hűtőből a laskagombát és összeütök gyorsan egy levest, de a gomba már penészes volt...:-( És csak karfiolt találtam, úgyhogy abból kellett valamit kreálni. Igen ám, de a karfiol újfent nem tartozik ált. a gyerkőcök kedvencei közé, tehát ki kellett találnom valamit, amivel semlegesíthetem a karfiol ízét. Eszembe jutott a múltkori paprikakrémleves, ami nagyon bejött Babócának és annál a levesbe kevert rizs hozta meg a sikert. Azóta örömmel olvastam, hogy 'kicsivú' 14 hós Szépségénél is nagyon bejött a recept.:-) Szóval rizst kevertem a karfiolhoz és szuper lett a végeredmény.:-) Babóca még a 4. alkalommal is, amikor evett belőle, ennyit fűzött hozzá: "Anya, ez nagggyon jó!":-))

Bazsalikomos-rizses karfiolkrémleves
Hozzávalók:
1 közepes karfiol
1 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
3 ek. olívaolaj
2 bio zöldségleveskocka
1/4 kk. szárított bazsalikom
1/4 kk. Provance fűszerkeverék
100 ml fehér rizs (kivételesen fehér, mert az hamarabb megfőtt)

Melegítsük fel az olajat és pirítsuk meg rajta a hagymát. Adjuk hozzá a rózsáira szedett karfiolt, kicsit pirítsuk néhány percig, majd a rizst, azzal együtt is kevergessük. Öntsük fel vízzel, hogy ellepje forrás után tegyük bele a leveskockát és a fűszereket, főzzük kb. 20 percig. Utánatölthetünk vizet, ha túl sűrű. Botmixerrel pürésítsük és natúr rizsgolyóval, vagy bio levesgyönggyel tálaljuk.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...